بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به این بیانیه برنامه ریزی تحولی خود را آغاز کرد که نتیجه آن تهیه و تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بود که با ابلاغ آن عملاً دانشگاه وارد گام دوم شد. دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی خود و برای ایجاد همگرایی بین بخش های مختلف کشور رویدادی را تحت عنوان رویداد گام دوم برنامه ریزی کرد. بدیهی است برنامه‌ریزی و اجرای یک رویداد بزرگ بدون حامیان امکان پذیر نیست. در جهان امروز رویدادهای علمی و فناورانه به بازار پررونقی برای حضور ذینفعان، کارفرمایان، اتحادیه‌ها و صنوف تبدیل شده است.

از این رو بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌ها نیز علاقمند به حضور در این رویداد مهم هستند. این موضوع فرصت­ مناسبی است تا معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری که به عنوان متولی برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی است، بتواند با بهره‌گیری از حامیان قدرتمند، علاوه بر تقویت و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، همکاری‌های مناسبی را با حامیان تجربه کند. با توجه به فضای مثبت ایجاد شده در این رویداد برای حضور صاحبان صنایع بزرگ، دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد از فضاهای اسپانسری و درآمدزدایی موجود برای جذب حامیان مالی خارج از دانشگاه استفاده کند.

انواع روش های مشارکت حامیان رویداد

  • حمایت رسانه‌ای (دیداری، شنیداری، فضای مجازی، رسانه‌های مکتوب)؛
  • تأمین تجهیزات، سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز؛
  • تأمین مواد مصرفی و ابزارآلات؛
  • تامین بخشی از هزینه های برگزاری رویداد و برنامه های جانبی.
  • حمایت رسانه‌ای (دیداری، شنیداری، فضای مجازی، رسانه‌های مکتوب)؛
  • تأمین پذیرایی (وعده‌های غذایی، میان وعده)؛
  • تأمین امکانات ایاب و ذهاب؛
  • تأمین کنندگان تشریفات (غرفه‌های نمایشگاهی، پکیج، البسه متحدالشکل، افتتاحیه)؛
  • تامین بخشی از هزینه های برگزاری رویداد.
  • تأمین کنندگان تشریفات (اختتامیه، تندیس، مدال، جوایز و…)؛
  • حمایت مالی از برگزیدگان (تسهیلات کم بهره و…)؛
  • حمایت و پشتیبانی از اشتغال برگزیدگان؛
  • ارائه مشاوره‌های رایگان تخصصی حوزه کسب و کار و کارآفرینی؛
  • تأمین محل برگزاری اردوها و امکانات شبانه‌روزی شرکت کنندگان؛
  • اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان دانشگاه؛
  • تسهیل و اولویت واگذاری طرح های پژوهشی به اعضای هیات علمی دانشگاه.
  • شرکت‌ها، سازمان ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی در سطح ملی؛
  • موسسات آموزشی و پژوهشی اعم از آزاد و دولتی؛
  • انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی؛
  • شرکت‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی داخلی و خارجی؛
  • نشریات، مطبوعات و رسانه‌های گروهی؛
  • صنایع کوچک، متوسط و بزرگ؛
  • نهادهای عمومی غیردولتی، سمن‌ها و اتاق‌های بازرگانی، صنعت و معدن، اصناف و ….

 در صورتی که حامیان محترم، نوع همیاری جدیدی علاوه بر موارد اشاره شده مد نظر داشته باشند، موضوع را پیشنهاد می‌نمایند.

امتیازات اعطایی به حامیان رویداد گام دوم