لزوم شکل‌گیری جهاد تبیین در روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم شکل‌گیری جهاد تبیین در روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه تبیین برنامه‌ها و اهداف رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاه به صورت وبینار برگزار شد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در این جلسه با اشاره به برگزاری مراسم رویداد چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ۷ تا ۱۱ خردادماه سال جاری، گفت: از شش ماه قبل برنامه ریزی برای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و انشاءالله این رویداد به صورت همه ساله برگزار خواهد شد. 

وی با تأکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید به سوی دانشگاه نسل سوم و کارآفرین تغییر جهت دهد و این موضوع بسیار حیاتی و ضروری براساس سند تحول دانشگاه در حال انجام است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قرار است نحوه کارآفرینی و اشتغال زایی را به مردم آموزش دهد، نظیر دانشگاه علوم پزشکی که پرستاری و پزشکی را به دانشجویان آموزش می دهد و سپس آن ها جذب بازار کار می شوند. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تأسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی حدود چهارسال قبل به فکر ایجاد معاونت فناوری و نوآوری افتاد، این مهم بیانگر این است که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه عملیات، چند گام جلوتر از دیگر بخش های آموزش عالی کشور است. 

وی با بیان اینکه تمام معاونت ها و بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال اشتغال زایی هستند، تصریح کرد: اگر این دانشگاه در نسل دوم باقی بماند از بین خواهد رفت.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص دو موضوع اساسی تولید، اشتغال و کارآفرینی و جهاد تبیین، اظهار داشت: روابط عمومی و رسانه ها باید به درستی حرکت دانشگاه را تبیین کنند. دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال بازسازی برند خود است. دانشگاه هویت و ماهیت خود را تغییر داده و فضایی را فراهم خواهد کرد تا بستر اشتغالزایی دانشجویان فراهم شود. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند فضای یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهد و آن را در میان افکارعمومی تزریق کند، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین در روابط عمومی و رسانه ها یعنی اقدام در خط مقدم جریان تحول دانشگاه به سوی دانشگاه کارآفرین. 

وی از تبدیل خبرگزاری آنا به خبرگزاری علم و فناوری خبر داد و گفت: روابط عمومی های واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی باید ارتباط موثری با خبرگزاری آنا داشته باشند و تعامل خود را به بهترین شکل با این خبرگزاری برقرار کنند تا بستر برای پیشبرد اهداف مدنظر در حوزه اشتغالزایی ناظر به فناوری و نوآوری فراهم شود. خبرگزاری آنا برای اولین بار به خبرگزاری پیشرو در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و جریان سازی در حوزه علم و فناوری کشور تبدیل خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: روابط عمومی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی باید شیوه های نوین را در تولید محتوا در دستور کار قرار دهند و صرفاً به چاپ خبرنامه و بنر اکتفا نکنند. 

دکتر دهقانی فیروزآبادی در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت کار در اسلام گفت: ما احادیث فراوانی در حوزه کسب و کار داریم و امیرالمومنین (ع) اسوه و الگوی کارآفرینی است و در سیره اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) جایگاه کار بسیار رفیع است، لذا باید از این مهم درس های لازم را گرفت.

وی از برگزاری «تورهای دانشگاه گردی» در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: باید با برگزاری مسابقات و جُنگ های شبانه مردم را به دانشگاه آورد تا با فضا، ساختار و تجهیزات منحصربفرد دانشگاه آشنا شوند. قطعاً تور گردشگری پیش از آغاز سال تحصیلی آتی یکی از برنامه های جدی دانشگاه است. اینکه مردم و خانواده ها، دانشگاه را ببینند و از ظرفیت های آن آگاه شوند، زمینه تبلیغ ما در جذب دانشجو خواهد بود و به فضل الهی زمینه رشد ۱۵ درصدی دانشجو در سال تحصیلی آتی فراهم می شود.

در این جلسه دکتر وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد بر اطلاع رسانی گسترده تر خبر رویداد ملی گام دوم در سایت واحدهای مختلف دانشگاه آزاد تأکید کرد و از لزوم تنوع در تولید محتوای رسانه ای سخن گفت.

دکتر علی قجری مشاور رسانه ای معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم شکل گیری ارتباط میان روابط عمومی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و خبرگزاری آنا تأکید کرد و گفت: روابط عمومی ها باید در کوتاه ترین زمان ممکن رابط خبری خود را به این خبرگزاری معرفی کنند. 

وی تأکید کرد: لازم است از تمام ظرفیت های ارائه شده در رویداد حداقل یک محتوا تولید شود و امید می رود با مشارکت حداکثری و هم افزایی میان روابط عمومی واحدها و خبرگزاری آنا بستر مناسبی برای تبیین دقیق تر این رویداد مهیا شود.

همچنین عبدالله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی نیز در این جلسه بر توانمندی اثرگذاری برخی از نیروهای روابط عمومی در سطح ملی تأکید کرد و افزود: با توجه به تشکیل کمیته روابط عمومی رویداد ملی گام دوم دانشگاه، این افراد می توانند با این کمیته همکاری داشته باشند. روابط عمومی ها آغازکننده شکل گیری ارتباط دانشگاه با صنعت هستند.