مهندس بطحایی گفت: هدف از برگزاری رویداد عصر امید این است که جامعه فرهیختگان و صاحبنظران در زمینههای مختلف با تلاشهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۴۰ سال گذشته به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور آشنا شوند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از خبرگزاری ایسکانیوز، مهندس سید محمد بطحایی معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برگزاری این رویداد با عنوان گام دوم، برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی است. هدف این است تا جامعه فرهیختگان و صاحبنظران در زمینههای مختلف با تلاشهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۴۰ سال گذشته به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور آشنا شده و نیمرخی از تلاشهای دانشگاه آزاد اسلامی از گذشته تاکنون در این رویداد به تصویر کشیده شود.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، برنامهها، فعالیتها و اقدامات برای گام دوم خود در جامعه اسلامی را به نمایش گذاشته تا پیشنهادات و انتقادات مطرح و در برنامههای آتی مورد توجه قرار گیرد. در حاشیه این رویداد ظرفیتهای بخش علمی کشور شناسایی و بکار گرفته می شود تا صاحبنظران و مسئولان امر به همکاری دعوت شده و بتوانند از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده کرد.
ارتقای برنامههای علمی و آموزشی از طریق رویداد ملی گام دوم
به گفته بطحایی، رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی بهدنبال ظرفیتیابی از بخش کارشناسی و تخصصی کشور برای برنامهها در دست اقدام است: به باور بنده با همکاری نهادهای مربوطه این رویداد میتوان یک گام جدی برای به ثمر رسیدن و ارتقای کیفیت برنامههای آموزشی و علمی داشته باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، حدود ۸۰۰ مدرسه در سراسر کشور دارد که ۱۲۰ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند، گفت: مدارس سما در این رویداد میتوانند حضور فعال داشته و تجربیات سایر مدارس موفق کشور را به اشتراک بگذارند. برنامهها در مدارس سما پایهگذاری شده و با دوستان و همکاران در مدارس دولتی و غیردولتی به اشتراک گذاشته می شود.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی همچون دیگر واحدهای دانشگاهی، دانشکدههای مهارت، کارآفرینی و مدارس سما نیز حضور فعال دارند.
بطحایی، درباره روند جذب و حمایت از نخبگان گفت: براساس شواهد موجود تاکنون برنامهها برای شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزی کافی نبوده و استعدادیابی دانشآموزان در حوزههای مختلف نیازمند تدوین برنامههای نو است. مدارس سما از دوره ابتدایی فعالیتها در زمینه استعدادیابی دانش آموزان را در دستورکار داشته و برای سال تحصیلی آینده استعدادهای مختلف دانش آموزان در حوزههای مختلف مورد شناسایی قرار میگیرد. استعدادیابی دانش آموزان فقط برای فعالان در عرصه علم و دانش خلاصه نمیشود، بلکه شناسایی استعدادهای ورزشی، ادبی، مهارتهای اجتماعی هنری و… برای شناسایی و پرورش نخبگان کشور باید در اولویت قرار گیرد. در تدوین برنامههای مدارس سما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح و اجرایی میشود.